ÁSZF

Molnár Órás

https://molnaroras.hu hatályos ettől a naptól: 2023. április 11. 

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az Molnár Órás Bt. (székhely: 3531 Miskolc, Thököly Imre utca 20. C. lház. 4. emelet 2., adószám: 20891567205), mint Szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

  1. Impresszum – Üzemeltetői adatok:

Név: Molnár Órás Bt. 

Székhely: 3531 Miskolc, Thököly Imre utca 20. C. lház. 4. emelet 2.

Levelezési cím: 3531 Miskolc, Thököly Imre utca 20. C. lház. 4. emelet 2.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Miskolci Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 05 06 011333

Adószám: 20891567205

Képviselő: Molnár Máté

Telefonszám: +36708835323

E-mail: molnaroras@gmail.com

Honlap: www.molnaroras.hu

Tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Websupport Magyarország Kft.

Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.

Elérhetőség: support@websupport.hu

Adószám: 25138205241

  1. Alapvető rendelkezések:

2.1. Hivatkozás a jogszabályokra:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

151/2003. (IX.22.) Kormány rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

45/2014. (II.26.) Kormány rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

2.2. A szabályzat módosíthatósága.

2.3. A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

2.4. ÁSZF hatálya, elfogadása: A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és a Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi.

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

3.1. Az adatbeviteli hibák javítása – felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

3.2. Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 50 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 100 Ft-ért kínált termék).

  esetén Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

  1. Regisztráció/Vásárlás

4.1. Regisztráció

Webshopunkban regisztráció nélkül vásárolhatja meg termékeinket.

4.2. Vásárlás

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. A honlapon opcionálisan böngészhet és szűrhet a termékek tulajdonságai között. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.

  1. A rendelés menete

A Termék kiválasztása után Ön a „Kosárba”/”Megrendelem” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés, regisztráció nélkül is.

A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.

Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Pénztár” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.

„Pénztár” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár. Ezek után a „Pénztár” oldalon szükséges a felhasználói adatokat kitölteni (Név, Cím, szállítási mód, fizetési mód, elérhetőségek).

5.1. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel):

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Szolgáltató, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

5.2. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Szolgáltató legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Szolgáltató által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

  1. A megrendelt termék ellenértékének és a szállítás díjának fizetésének módja

6.1. A megrendelt termék fizetésének módja

  • Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.


Kedvezményezett: Molnár Órás Bt.
Bank: MKB bank
Bankszámlaszám: 10102718-07540100-01005003

  • Személyesen történő teljesítés: Ez esetben Ön az üzemeltető székhelyén/telephelyén forintban fizeti meg a termék vételárát, vagy készpénzben, vagy bankkártyával.
  • Bankkártyával történő fizetés a következő, érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges: MasterCard, VISA, American Express, Apple Pay, Google Pay
  • Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben (vagy ha van lehetőség a futárszolgálatnál, akkor bankkártyával) kifizetni. Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.
  • Utánvéttel fizetés esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a kézbesítőnek készpénzben vagy bankkártyával kell kifizetni. 

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancialevelet a csomag tartalmazza.

6.2. Szállítás módjai és díjszabása

Házhozszállítás

  • Rendelési érték 0-49.999 Ft között a házhoz szállítás díja: br. 2.500 Ft.
  • Rendelési érték 50.000 Ft felett ingyenes.
  • Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj a rendelés értékéhez hozzáadódik.

Szállítási határidő:

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 7 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 14 nap.

  1. Elállás joga

FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ A 45/2014. (II. 26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN

7.1. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

  1. termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. a terméknek,
  3. több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

7.2. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Letöltés

Kérjük, hogy az elállási nyilatkozatot és a terméket az alábbi címre visszajuttatni szíveskedjenek:

Molnár Órás Bt.

3530 Miskolc, Széchényi István út 64.

7.3. A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

7.4. Az elállási jog részletszabályai 

Szolgáltató visszatérítési költsége és módja:

Abban az esetben, ha a Fogyasztó az ÁSZF 7.2. pontjában meghatározott módon eláll a szerződéstől, a Szolgáltató a vásárlástól való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Szolgáltató által vásárolt termék(ek) teljes összegét, ide nem értve a termékek visszaküldésének közvetlen költségét. A termék(ek) visszaküldésének közvetlen költségét a Felhasználó viseli. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a Felhasználó gyakorolja az elállási jogát, úgy termék(ek) visszaküldésével felmerülő költségeket is neki kell viselni. Tájékoztatjuk, hogy a Szolgáltató nem vállalja a termék visszaküldésével kapcsolatban felmerült költségeket. A Felhasználó által tévesen megadott adatok (bankszámla, postai cím, stb.) következtében Szolgáltatót a késedelembe esésért felelősség nem terheli. 

Visszatartási jog: 

A Felhasználónak visszajáró összeget Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg a megvásárolt termék(ek)-et Felhasználó vissza nem juttatja a Szolgáltató az ÁSZF 7.2. pontjában megjelölt 3530 Miskolc, Széchenyi István út 64. címére. Abban az esetben, ha Felhasználó utánvéttel adja fel a küldeményt Szolgáltató azt nem köteles elfogadni.

Visszaszolgáltatással kapcsolatos költségek:

Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF 7.2. pontjában meghatározott módon eláll a szerződéstől legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles a Szolgáltató által megjelölt 3530 Miskolc, Széchenyi István őt 64. számra visszaküldeni, vagy a helyszínen a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni a terméket. A visszaküldés abban az esetben minősül határidőben teljesítettnek, ha a Felhasználó a 14 napos határidő lejárta előtt igazolható módon megküldi a terméket vagy személyesen átadja Szolgáltató részére a korábban megjelölt címen. A termék visszaküldésének költségeit minden esetben a Felhasználó köteles viselni.

Fogyasztói felelősség az értékcsökkenésért:

Felhasználó köteles megóvni a termék jellegét. valamint eredeti tulajdonságait, továbbá felel mindazon termékben jelentkező értékcsökkenésért, ami a termék nem rendeltetésszerű használatából ered. 

7.5. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  1. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  2. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  3. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  4. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  5. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  6. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  7. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  8. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  9. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
  10. Jótállás, szavatosság, kellékszavatosság

8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven (vállalkozás esetén 1 éven) belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

8.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén a szerződés alapján Szolgáltató jótállásra köteles. 

8.13. A jótállási határidő és a Felhasználó jogai

A 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet 1. számú melléklet 22. pontja alapján a 10.000 Forintot elérő órák és ékszerek vonatkozásában kötelező jótállás illeti meg a fogyasztót. Felhívjuk a Felhasználók figyelmét, hogy a webshopban megtalálható, egyéb kategóriákba tartozó termékre a Szolgáltató nem vállal jótállást. A fent megjelölt termékek esetében a Felhasználó minden esetben vásárláskor kap egy jótállási jegyet, mely a jótállási határidőben érvényesíthető a Szolgáltatóval, mint Forgalmazóval szemben. 

Abban az esetben, ha a jótállásra kötelezett Szolgáltató az arra jogosult által határidőben érvényesített Szolgáltató jótállási kötelezettségének teljesítésére való felszólítása ellenére nem tesz eleget a felhívásban foglaltaknak, úgy a jótállási igény a Felhasználó által megküldött felhívásban feltüntetett határidő elteltétől számított 3 hónapos jogvesztő határidőn belül, akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már letelt. Egyebekben a kellékszavatossági jognál írt szabályozás alkalmazandó a jótállás esetében is.  

A Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt párhuzamosan egymás mellett, egyszerre nem érvényesíthet.

 A jótállási határidő fogyasztó vagy a fogyasztó által megbízott személy részére történő termék átadással veszi kezdetét, kivéve, ha a termék üzembe helyezését a Szolgáltató vagy annak megbízottja vállalja, akkor az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A kötelező jótállás alá tartozó termék esetében a termék ára szablya meg, hogy hány évig terheli jótállási kötelezettség a Szolgáltatót, melyek a 151/2003 (IX. 22.) Kormány rendelet 2. § (1) bekezdés a), b) és c) pontja alapján, az alábbiak:

a) 10.000 Forintot elérő, de 100.000 Forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100.000 Forintot meghaladó, de 250.000 Forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250.000 Forint eladási ár felett három év.

8.14. Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettség alól?

A Szolgáltató mentesól a jótállási kötelezettsége alól abban az esetben, ha bizonyítja, hogy a termékben keletkezett hiba a teljesítés után keletkezett. 

8.15. Bronzból készült termékekre vonatkozó speciális kellékszavatossági szabályok

A bronzból készült termékek állapota folyamatosan változik a viselési szokásoktól függően, vagy az idő múlásával is, ezért a terméken oxidáció hatására kialakult elváltozások egy természetes folyamat részét képezik. Ilyen elváltozás lehet a termék színének elsötétedése, vagy termék viselőjének bőrének, illetve ruházatán okozott elszíneződés.

  1. Vegyes rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.

  1. Panaszkezelés rendje (fogyasztónak minősülő felhasználók esetén)

10.1. Panaszkezelés

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatban fogasztói kifogással élhet, melyet a Szolgáltató alábbi elérhetőségein nyújthat be:

            Telefon: +36708835323

            E-mail: molnaroras@gmail.com

Személyesen üzletünkben: 3530 Miskolc, Széchényi István út 64. szám alatt nyitvatartási időben (Hétfőtől-Péntekig 9:00-17:00, Szombaton: 9:00-13:00)

A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja és amennyiben megoldható orvosolja is. Ha a panasz azonnali kivizsgálás vagy megoldása nem lehetséges a Szolgáltató a Felhasználó által előadott panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv személyesen közölt panasz esetén a fogyasztónak helyben átadásra kerül, míg telefonon közölt szóbeli panasz esetében a fogyasztónak legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg küldi meg a Szolgáltató, minden más esetben az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok lesznek irányadóak. 

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát Szolgáltató 2 évig őrzi meg. 

Írásbeli panasz esetében a tudomásszerzést követő 30 napon belül Szolgáltató szintén írásban a panaszban foglaltakat legjobb tudása szerint megválaszolja és gondoskodik a válasz Felhasználó részére történő eljuttatásáról. E-mailben érkezett panasz esetén Szolgáltató a Feladó e-mail címére, papír alapon benyújtott panasz esetén pedig a Feladó címére küldi meg a válaszát.

Abban az esetben, ha Szolgáltató a Felhasználó (fogyasztó) panaszát elutasítja, úgy Felhasználó jogosult a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élni, a lakhóhelye vagy tartózkodás helye szerinti illetékes Békéltető Testület előtt. A Békéltető testület eljárása minden esetben a Testület elnőkének címzett fogyasztó által benyújtott kérelemre indul, melynek feltétele, hogy a Fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni a fent felsorolt módok egyikén. A kérelemnek az alábbi kötelező tartalmi elemei vannak:

            a) fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye

b) annak a vállalkozásnak (Szolgáltató) a neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll

c) ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének a helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének a helyét

d) a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, amik alátámasztják a saját álláspontját

e) a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást

f) a kérelemnek tartalmaznia kell azt, hogy mit kér a fogyasztó és milyen döntés meghozatalát várja a Békéltető Testülettől

g) a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.

Ezen kötelező tartalmi elemeken túlmenően a kérelemhez csatolni kell minden iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azokat az iratokat is, amik bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vitás helyzetet rendezni a vállalkozással, ami eredménytelenül záródott. A Békéltető Testület előtti eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli, abban az esetben, ha megszegi ezen kötelezettségét, vele szemben bírság kiszabására kerül sor. 

A Békéltető Testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztó és az vállalkozás (Szolgáltató) között kialakult vitás helyzet, a felek számára is kölcsönösen megfelelő egyezség útján történő lezárást, valamint a vitás felek részére történő tanácsadás. Egyezség kötés hiányában pedig állást foglal a vitás felek között és döntést hoz, valamelyik fél előnyére.

10.2. A Békéltető Testületek felsorolása:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. 

telefon: +36-72/507-154, +36-20/283-3422

e-mail: info@baranyabekeltetes.hu

web: www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. 

levelezési cím: Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület 

6001 Kecskemét Pf. 228.

telefon: +36-76/501-525, 501-532, +36-70/938-4765

e-mail: beketetes@bacsbekeltetes.hu

web: www.bacsbekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 

telefon: +36-46/501-090, +36-46/501-871

e-mail: bekeltetes@bokik.hu

web: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

telefon: +36-1/488-2131

e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

web: bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

telefon: +36-62/554-250 /118

e-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. 

telefon: +36-22/510-310

e-mail: bekeltetes@fmkik.hu

honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

telefon: +36-96/520-217

e-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

web: bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

cím: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

telefon: +36-52/500-710, +36-52/500-745

e-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület

cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. fsz.

levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440.

telefon: +36-36/416-660 /105 mellék

e-mail: bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

telefon: +36-20/373-2570

e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

telefon: +36-34/513-010

e-mail: bekeltetes@kemkik.hu

web: kem-bekeltetes.hu

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 14.

telefon: +36-32/520-860

e-mail: nkik@nkik.hu

web: www.nkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

telefon: +36-1/792-7881

web: www.panaszrendezés.hu vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6. 

telefon: +36-82/501-000, +36-82/501-026

e-mail: skik@skik.hu

web: www.skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. 

telefon: +36-42/420-180

e-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

telefon: +36-74/411-661, +36-30/664-2130

e-mail: kamara@tmkik.hu vagy monus.greta@tmkik.hu

Vas Vármegyei Békéltető Testület

cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

telefon: +36-94/312-356, +36-94/506-645

e-mail: bea@vmkik.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

telefon: +36-88/814-121, +36-88/814-111

e-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

web: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület

cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

telefon: +36-92/550-513

e-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

web: www.bekelteteszala.hu

A Békéltető Testületekről bővebb tájékoztatást a https://bekeltetes.hu weboldalon talál. 

A vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 

telefon: +36-46/501-090, 501-871

e-mail: bekeltetes@bokik.hu

web: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

10.3. Fogyasztóvédelmi hatóságnál tett panasz

A fogyasztónak, fogyasztói jogai megsértése esetén lehetősége van panasszal fordulni a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A hatóság a panasz elbírálását követően dönt, hogy lefolytatja-e a fogyasztóvédelmi eljárást. Az eljárás során a hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatal látja el. 

10.4. Bírósági eljárás

Abban az esetben, ha a fogyasztó nem kíván Békéltető Testülethez fordulni, vagy a Testület eljárása nem vezetett eredményre, akkor lehetősége van az illetékes bíróságnál pert indítani a jogvita rendezése érdekében. 

A pert keresetlevél benyújtásával kell megindítani. A bíróság által lefolytatott polgári eljárás szabályaira a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezési irányadók. 

10.5. Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük van a bírósági út helyett az online vásárlásokból eredő jogvitáik rendezésére. Az eljárás a fogyasztó által kitöltött kérelemmel indul.

Abban az esetben veheti igénybe a fogyasztó a Bizottság által biztosított platformot, ha az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban kívánja rendezni a Szolgáltatóval kialakult vitás helyzetet, így elkerülve a bírósági eljárást, valamint ezzel áthidalva a fogyasztó és a vállalkozó között lévő távolságot. 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU weboldalon a fogyasztónak lehetősége van a Szolgáltatóval közösen kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.  

  1. Szerzői jogok

11.1. A webshop szerzői jogi védelme. A weboldal a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése alapján szerzői műnek minősül, ezáltal szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16.§ (1) bekezdése értelmében engedély nélkül kifejezetten tilos felhasználni, illetve módosítani a weboldalon található szoftveres megoldásokat, illusztrációkat, grafikákat. A szerzői jog tulajdonosa: Molnár Órás Bt.

  1. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://molnaroras.hu/adatvedelem/

Miskolc, 2023. április 11.